Nusret ve CZN Burak Marka Yüzümüz Olsun!

04.08.2022
SERTAÇ VİRANCIK
1997 yılı sonunda Sabah Gazetesi Spor servisinde göreve başladım. 8 Mart 1999'da Star gazetesine transfer oldum. 3.5 yıl burada çalıştıktan sonra vatani görev için mesleğe ara verdim. Mart 2004'te ise Hürriyet gazetesi yazı işleri servisinde işe başladım. Halen haber merkezinde editör olarak görevime devam etmekteyim.

Nusret ve CZN Burak Marka Yüzümüz Olsun!

Kültür ve Turizm Bakanı Sayın Mehmet Nuri Ersoy’a çağrımdan önce, son yıllarda adını sıkça duyduğumuz “gastronomi turizmi” nedir, önce onu tanımlayalım. Gastronomi turizmi; yeni bir yiyecek ve içecek deneyimi yaşamak için seyahat motivasyonu yaratan ve seyahat davranışlarının güdülenmesine önemli ölçüde yardımcı olan turizm şekli olarak tanımlanabilmekte ve bir tür gastronomik hareketliliği ifade etmektedir.

Türk halkı olarak bugüne kadar tatilimizde rotayı ya köyümüze, ya deniz kenarına ya da tarihi bol olan yerlere çevirdik. Ancak devir değişti. Yabancılar artık planlarını yemek, yöresel tatlar ve farklı lezzetleri deneyimlemek için yapıyor. Tabii ki yemek denilince de akla gelen ilk coğrafya Anadolu… Neden mi? Çünkü üzerinde yaşadığımız bu topraklar insanlık tarihinin başladığı, insanlığın hikâyesinin yazıldığı yerler… Bugünkü Türk mutfağını, bir zamanlar bu coğrafyada hüküm süren Hititler, Hattiler, Frigler, Lidyalılar, İyonyalılar, Urartular şekillendirdi. Türk mutfağı, coğrafyada yetişen ürünler, medeniyetlerin gelenek-görenekleri, dinleri ve uygarlıkları beslenme kültürlerinin etkisiyle oluşmuş, yakın gelecekte de Osmanlı’nın beslenme kültürü ile yoğrularak son şeklini almıştır.

Anadolu’ya ait bu kültürel yemek mirası, turizm için de büyük bir fırsat… Doğası ve konumuyla yabancı turistin tercihlerinde ilk sırada alan Türkiye’nin elinde işlenmemiş bir elmas gibi parıldıyor gastronomi turizmi… Tabii ki, yerel lezzetlerin turizmi canlandırabilmesi ve turiste cazip gelebilmesi için bazı araçlar kullanılmalı. Yapılacak en önemli şey ise reklam… Unutulmamalı ki reklam, satın alma davranışlarını şekillendiren en önemli pazarlama aracıdır. Mutfağımızı yeteri kadar anlatabilir ve tanıtabilirsek turistin akın akın ülkemize gelmesini sağlarız.

Bunun için tüm dünyada ciddi bir hayran kitleleri olan Nusret Gökçe ve CZN Burak’ın reklam yüzü olması için Turizm Bakanımız Sayın Mehmet Nuri Ersoy’a çağrıda bulunmak istiyorum. Bu iki isimden maksimum faydalanmalıyız. Onların oynayacağı tanıtım filmleri, projeler, bir çok turistin ilgisini çekecektir. Tabii ki iş bu kadarla bitmiyor. Restoranların kalitesi, hizmeti, hijyeni, lezzeti de çok önemli. Sağlık ile kültür ve turizm bakanlıkları, tüm restoranları AB standardına göre denetlemeli. En azından bakanlıklar tarafından belirlenen kıstasları yerine getiren restoranlara “AB standardına uygundur” belgesi verilmeli. Ancak bu şekilde 2023’te turist patlaması yaşanır ve gelecek olan turistlerle ekonomimize ciddi katkıda bulunuruz.

Sertaç Virancık

KGK Yönetim Kurulu Üyesi

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.