Elmanın iki yarısı

29.01.2024
LÜTFÜ KARAKAŞ
Gazeteciliğe 1983 yılında başladı. Doğan Haber Ajansı’nın Edirne, Kırklareli, Tekirdağ illeri ile Balkan ülkelerinden Sorumlu Temsilci olarak 29 yıl çalıştı. Trakya Gazeteciler Derneği’nde 12 yıl başkan, Türkiye Gazeteciler Federasyonunda 6 yıl süreyle Başkan Yardımcısı olarak görev yaptı. Halen Edirne’de günlük olarak yayınlanan Son haber Gazetesi’nin Başyazarı olarak mesleğini sürdürüyor. He started journalism in 1983. He has worked in Doğan News Agency for 29 years as the Representative in Edirne, Kırıklareli, Tekirdağ provinces and Balkan countries. He served as the president of Trakya Journalists Association for 12 years, and as the Vice President in Turkey Journalists Federation for 6 years. He is still working as an Editor-in-chief of the newspaper Son Haber, published daily in Edirne. He is a Permanent Press Card Holder.

Uzun uzun Basın İlan Kurumu’nun yapısını anlatacak değilim.
Ulusal, bölgesel, yerel yayın yazılı veya internet üzerinden değişik kategorilerde resmi ilan alan
toplam bin 255 medya kuruluşu var.
Normal şartlarda binin üzerindeki basın kuruluşunun yöneticileri BİK yapısı ve işleyişi konusunda fikir
sahibi,
Malum,
BİK, bin 255 yayın kuruluşunun kamu kurumlarından gelen resmi ve aracılık ilanlarından yüzde 15 pay
ile çarkını döndürüyor.
Bunun karşılığı yıllarca özellikle taşrada remi ilan bedellerini tahsil etmek için kurum muhasebe
servislerinin kapısında beklemekten kurtulduk.
Kurum komisyon ile çarkını döndürüyor.
Genel bütçeden kasasına tek kuruş girmiyor.
Alınan yüzde 15’lik oran tartışılabilir.
★★★
Bazen meslektaşlar arasında öyle algı oluyor ki,
BİK bizi batırmak istiyor.
Denetim dönemleri bir telaş görme gitsin,
Hadi biraz çuvaldızı kendimize batıralım.
Sonuçta elinde bir yönetmelik var.
Açıyor bakıyor, soruyor, inceliyor.
Özel şart aramıyor.
Hepimizin bildiği ya da bilmesi gerektiği yönetmelikten soruyor.
Ha derseniz ki,
Tolere edilebilir, kast olmayan kusur gibi eksiklikler konusunda ‘esnek’ olmalı,
Buna tamam,
Derdim BİK savunmak değil,
Değil de, biraz kusuru da kendimizde aramamız gerekiyor.
Yoksa ilk taşı günahsızımız atsın…

Abalıya vururken insaflı olmak lazım.
Ya da, şöyle düşünelim,
BİK’in eğer basın kuruluşlarını ‘batırmak’ gibi bir hedefi olsa,
Sonuçta BİK diye bir kurum kalmaz ki,
★★★

Genel Müdür Cavit Erkılınç,
Geleneksel medyadan gelen bir isim,
İnternet medyasına resmi ilan verilmesindeki süreci ‘kırıp dökmeden’ yönetmeye dikkat etti.
Etti de,
Mevcut ilan gelirleri arttırılmadan, yeni kaynak yaratılmadan sofraya yeni ortak getirildi.
Yoksa kimsenin internet medyasının ilan almasına ‘istemezük’ dediği yok.
Mesele pasta büyütülmeden yeni misafire bir dilim ikram edilmesi,
Genel Müdür Erkılınç’ın ‘medya sadece resmi ilanlara bel bağlamasın’ yaklaşımını anlamak mümkün,
Mümkün de, özellikle günümüz ülkemizin ekonomik şartları göz önüne alındığında küçük şehirlerdeki
mevcut işletmelerin reklam bütçelerini son yıllarda kapatmasını da unutmamak gerekir.
Bu nedenle kurumun bu durumu gözetmesi gerekir.
Ez cümle,
Basın ve BİK bir elmanın iki yarısı,
Biz onlarsız, onlar bizsiz olamaz…

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.